18 Nisan 2011 Pazartesi

iz bırakanlar . . .

"selamet denilen şey zayıflar içindir.ben selamet istemiyorum,ben hayat istiyorum,hayatın da tümünü istiyorum.eğer tanrılar zevkten vergi istiyorsa öderim,ama vergilerine her seferinde itiraz ederim.en güzel şeylerin,bu dünyaya sırf bizi denemek için,büyük ödülü almamızı zorlaştırmak için getirildiğine inanmıyorum.boşluğun güvenliğini de istemiyorum.hayatı bu kılığa sokmak insanlara da tanrılara da yakışmaz."
Jitterbug Perfume - Tom Robbins


''bir gün bu kopkoyu faşizmden sağ çıkarsam kendime ne söyleyeceğim? "gördün mü bak, hepsi geçip gitti. 'hayır' demedin, doğru, ama 'evet' de demedin. susmakla, direnişe katılmış bile sayılırsın. üstelik belki de en onurlu, en etkili direniş biçimiydi seninki. her yerde hep baskın olmak isteyen erki yok saymaktan daha güçlü bir karşı koyuş olabilir miydi?" "peki, düpedüz korktun. canını sakınmak, çoluğunu çocuğunu esirgemek, ananı, babanı, kardeşini düşünmek zorundaydın. geçinmek zorundaydın, onun için iyi geçindin, ne var?" "sen sınıfının sıradan tepkileriyle davrandın. bağışlanmasa da açıklanabilir bir durum." "yapayalnızdın. seslendin ama işiten çıkmadı. elinden başka ne gelirdi?" "ayrıca hangi birine karşı koyacaktın? 'bir, iki, üç daha çok faşizm'den birine diklensen ensende öbürünün soluğu. köşende sessizce oturup kazananla son oyununu oynayacağın günü beklemek en doğrusuydu." yine de bir gün bu kopkoyu faşizmden sağ çıkarsam kendime okkalı bir sade kahve ile bir nargile söyleyeceğim''.
Kahve ile Nargile-Levent Kavaş

"gerçekçilik benim ruhumun ayrılmaz bir parçasıdır, halbuki burjuva ruhu, gerçekten nefret eder. burjuvazi korkaktır. burjuvazi hayattan korkar, senin de bütün çaban beni hayattan korkutmaktı. beni bir biçime sokacak, beni içindeki bütün hayat değerlerinin gerçek dışı, sahte ve bayağı olduğu ikiye dört ebadında bir kafese tıkacaktın."
Jack London-Martin Eden


"eğer, hayatınızın herhangi bir an'ına gidip orada sonsuza dek kalacaksınız deseler yalnızca iki şeyden birini seçmek isterdim. biri, o çocukluğun bahçesindeki ağacın dalına asılı salıncakta sallanırken... öteki, bütün hayatım boyunca en çok sevdiğim adamla öpüştüğüm ilk gün... herkes aşık olmanın ortak dilini bulup yazmaya çalışıyordu.
ama aslında bu kadar basitti işte: birini öptüğünde salıncakta sallanır gibi hissediyorsan aşıksın."
Basucumda Muzik-Kursat Basar

"büyürken,yanlışların yerine doğruları koymak istediğinde şunu anımsa: yapılacak ilk devrim ,insanın kendi içinde yapacağıdır,evet ilk ve en önemli devrim budur.insan kendi hakkında bir düşünceye sahip değilken bir düşünce uğruna savaşmak ,yapılabilecek en tehlikeli şeylerden biridir."
Yüreğinin Götürdüğü Yere Git -Susanna Tamaro

"insanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar."

"hayatımızın, birtakım ehemmiyetsiz teferruatın oyuncağı olduğunu, çünkü asıl hayatın teferruattan ibaret bulunduğunu görüyordum."
Kurk Mantolu Madonna-Sabahattin Ali

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder