25 Kasım 2022 Cuma

25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Uluslararası Mücadele Günü

Bu fotoğraf bir arttırılmış gerçeklik uygulaması ile bu hale getirildi. Çünkü ben yaşamım boyunca hiç fiziksel şiddete uğramadım. 
Bu postmodernist yaklaşım sizi rahatsız mı etti ?
Sizin de günlük hayatın içinde yadsıdığınız bir çok şey beni rahatsız ediyor! Şiddeti her zaman elle tutulur gözle görülür sanmanız da!
Sırf kendime bir yol arkadaşı seçip onunla bir hayata devam etmeyi seçtiğim için köklerimden koparılıp soyadımın değişime zorlanması ŞİDDET!
Günlük hayatın koşuşturmacası içinde yemek,temizlik ev işleri gibi angaryaların baştan bir kabulle benim sorumluluğuma yüklenmesi ŞİDDET!
Kendi soyadımı bile veremediğim bir canlı dünyaya getirip onun tüm yaşamsal ihtiyaçlarının benim tarafımdan karşılanmasını beklemek ŞİDDET!
Birey olarak hayaller kurduğumda ve bunu paylaşma cesareti gösterdiğimde "kadın başına" ile başlayan cümleler duymam ŞİDDET!
O eril tavrınızla benim inançlarım, yaşam tarzım üzerinden sanki söz sahibiymişsiniz gibi atıp tutmalarınız ŞİDDET!
Güçlü, başarılı, kariyer sahibi, kendi ayakları üzerinde duran hemcinslerimden korktuğunuz için bizleri aşağılarcasına arkamızdan konuşmanız ŞİDDET!
Hiç fiziksel şiddet uygulamamış erillerin içten içe bunu marifet sayarak gururlanarak anlatması ŞİDDET!
21. Yüzyılda hala varoluşsal haklarım olduğunu size anlatmaya çalışıyor oluşum, bir de bunun savaşını vermek zorunda oluşum ŞİDDET! 

Şimdi ben tüm bu zorluklar içinde yaşama mücadele gözüyle bakmak zorunda kalıyorken sizin "şiddet" tabirinizle uyuşmuyor oluşum adil mi gerçekten ? Zihinlerinizin içinden geçen tüm "AMA" lar ŞİDDET! 
Zihinlerinize karşı mücadele günü bugün, ilkelliğinize, körlüğünüze karşı !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder