10 Kasım 2014 Pazartesi

Atatürk / Lord Kinross




Ve gözümden akan yaşlarla bitti kitabım... CB seçiminin olduğu gün başladım bu kitaba önceden "o gün" okumak için almıştım çıkacak sonuçtan sonra içime doğan karanlığı ancak ATAmın aydınlatacağı bilinciyle... Okuyabildiğim kadar yavaş okudum hep içimde olsun ATA'm onun gözlerini kapadığı sayfalara olabildiğince geç geleceyim diye ve az önce bitti ... Kendimi bildim bileli çevremdeki her ters bakışa inat hep "benim bir tane kutsal kitabım var o da NUTUK" dedim ben. Üstüne yemin edecek kadar onurlu olan kitap oydu benim için Lord Kinross'ta ATATÜRK'ün biyografisini yazarken Nutuk'tan oldukça alıntılama yapmış zaten... Özellikle İnkılap Tarihi okurken ne kadar ezberci bir anlatım olduğunu ve lisedeyken üniversitedeyken ne kadar sıkıcı geldiğini duydum hep arkadaşlarımdan. (Ben şanlıydum harika bir hocam vardı.) Atatürk'ün topraklarımız için gösterdiği kahramanlık olağan üstüdür evet ama ona ATATÜRK adını veren esas devrimlerdir ve ne yazık ki hala bu devrimlerin iyice benimsenip öğretildiği bir eğitim sistemimiz yok... Diyeceğim şudur ki okuyun bu kitabı okutun lütfen bir ingiliz asilinin kaleminden gözlemleyin o muhteşem adamı hatta bence okullarda önerilsin okutulsun bu kitap ... Yazdığı herşey doğrudur demiyorum bakın ama ATA'yı anlamak için çokta güzel bir başlangıçtır bu kitap... Belki de Türkiye Cumhuriyeti 91 yıllık tarihinde ilk defa bu kadar ihtiyaç duyuyor ATATÜRK'ü yeniden anlamaya ona sarılmaya onun ışığına bu yüzden okuyun lütfen ... Gençliğe hitabenin okullarda asılı olan kısmını hepimiz biliyoruz bir de çok bilinmeyen kısmıyla noktalıyorum bu paylaşımımı da GEZi'nin güzel çocuklarını hatırlayarak...

"Türk genci, inkılapların ve rejimin sahibi ve bekçisidir.(...) Bunları zayıf düşürecek en küçük ya da en büyük bir kıpırtı ve bir hareket duydu mu; bu memleketin polisi vardır, jandarması vardır, adliyesi vardır, ordusu vardır demeyecektir. Hem müdahale edecek; elle, taşla,topla ve silahla nesi varsa onunla kendi eserini koruyacaktır. POLİS GELECEKTİR, ASIL SUÇLULARI BIRAKIP SUÇLU DİYE ONU YAKALAYACAKTIR. Yine "Polis henüz inkılap ve Cumhuriyetin polisi değildir" diye düşünecek fakat asla yalvarmayacaktır.(...)"





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder