10 Kasım 2014 Pazartesi

Franz Kafka / Dönüşüm





3 gün boyunca benimle beraber gezdi #Dönüşüm ... Yeni çıkan tapeler, Kanlı Nigar müzikali derken başlayamamıştım bir türlü ama dün bir çırpıda okudum yine yeniden...
Bazı sorınların ne kadar kökleşmiş olduğunu aradan yıllar geçse de değiştiremediklerimizi gözümüze sokam bir eser bu ... Birey olmanın ne kadar güzel olduğunu anımsattı bana aslında geçen gpn facebookta da paylaştığım "Osho"nun birey olmak hakkında ki harika yazısı geldi aklıma tekrardan ... Dönüşüm; aile kuramının birey olma şansımızı nasış baskıladığını harika bir betimleme ile vurgulayan çarpıcı bir öykü .... Aslında çevirmen Ahmet Cemal kitabın son sözünde çok güzel açıklamış bu durumu başka kimseye de söz bırakmamış... Demiş ki :
Birey olmasını başaranlara düşman kesilen son toplumlar ve bu toplumların en güçlü temeli olan, çocuklarının hep iyiliğini, gerçekte ise sürekli köleliğini isteyen son aile yapıları yeryüzünden silinene değin, Kafka'nın Dönüşüm'ü geçerliliğini ve güncelliğini koruyacaktır...

Bu harika eserin vesilesi ile her türlü zor şart altında dahi "birey" olmamı destekleyen fikirlerime benliğime saygı gösteren aileme bana bu şansı verdikleri için teşekkür ediyorum ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder