10 Kasım 2014 Pazartesi

Halil Cibran / Ermiş




Bazı kitaplar ve bazı dehalar var onlar hakkında kelam etmeye gelince şaşırdığım... #HalilCibran ve #Ermiş buna örnektir efendim... "Hazırım gitmeye, arzum yelkenlerini fora etmiş, rüzgarı beklemekte. Bu durgun havada son bir soluk daha alıp, son bir kez daha bakacağım arkama sevgiyle" modundayken ben; Orphalese halkından biri oldum bir cumartesi günü bir Ermiş değdi gönlüme ... Evlilik ve çocuklar üzerine söylediği her sözle kendime yakın hissettim Ermiş'i önce, sonra kitap boyunca sağ üst köşede gördüğünüz yazarın kendisine ait olan resmin adında da olduğu gibi "The Thinker" oldum çıktım sayfalar ilerlerken... Kiliseden afaroz edilmiş Cibran yaşarken oysa ki din üzerine kaleminden dökülen aforizmalar şahane... Düşündüren; 20.yy 'ın en büyük filozofu ünvanını hak ettiren bir aforizma kitabı Ermiş hippiler peygamberleri ilan etmemişler kendisi boş yere Elvis Presley'nin bile ölmeden önce son okuduğu yazarmış diye rivayet ediliyor Cibran için... Lübnan doğumlu biri kendisi hayatının çoğunu Amerika'da bir bölümünü resim öğrenimi için Paris'te geçirmiş ama bence ruhu kesinlikle doğulu !!! Bu mistisizmin başka bir açıklaması olamaz Büyük adamlardan kendisi kanımca; ressamlığı gönlüme değmemişsede, kelimelerinin hakkını da yedirtmem kimseye...
Hastası olduğum canım dizim Criminal Minds'ta kendisinden alıntı yapmadan geçmedi tabiki 2. Sezon 3. Bölümde der ki; "Istırap en güçlülerin ruhunu ortaya çıkarır. En büyük karakterler kurumuş yaralarla doludur"

                        




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder