10 Kasım 2014 Pazartesi

Yusuf Atılgan / Aylak Adam




Bundan aylarrrr önce internetteki testlerden birine gitmişti elim "Hangi roman kahramanısınız?" olunca konusu eli mahkum çözüverdimSonuç #AylakAdam çıkmıştı ... Kitabı okumak anca kısmet oldu Testin bu sonucu ve kitap arasındaki bağlantı henüz yüzleşmeye cesaret edemeyeceğim yansımalarla dolu o yüzden bu konuyu bırakarak sadece kitaba yöneliyorum B. ve C. arasındaki olsılıklar ve olasılıksızlıklar arasında sürüklenip giderken ben, anti kahraman C.'nin hikayesi bitireverdi... Gerçek aşkı amaç edinmiş her adam kutsaldır bu yüzden "anti"de olsa kahramandır gözümde... Değişik anlatımıyla beni kendine çekiveren bu kitabın sonunda "yaşanmamış hayatlar"ın en kötüsü olduğu bir kez daha kanıtlanıyor gözümde ... #YusufAtılgan 'ın zekasıyla beni büyülediği muhteşem "psikolojik tanı"yı ise kitaptan alıntı ile paylaşıyorum sizlerle...

"Bütün çağların trajedisi bu Ku-ya-ra 'Kumda Yatma Hastalığı' A-da-ko 'Ağaç dalı kompleksi'. Şimdi kumda yattığım için kuyara diyorum daha da genişletilebilir. Kuyara, alışılmış tatların sürüp gitmesindeki rahatlıktır.Düşünmeden uyuyuvermek.Biteviye geçen günlerin kolaylığı.Ya adako?Ağaç dalındaki,gövdeden ayrılma eğilimini fark ettin mi bilmem?Hep öteye uzar.Gövdenin toprağa kök salmış rahatlığından kaçıştır bu.Özgürlüğe susamışlıktır.Buna ben 'ağaç dalı konsepti' diyorum.Genç hastalığıdır....Ağaç dalı kompleksine tutulmuş kişi tedirgindir.İnsanların ağaç dallarını budayıp gövdeye yaklaştırdıkları gibi,yakınları onun içindeki bu Adakoyu da budarlar.Onu gövdeden ayırmamak için ellerinden geleni yaparlar.Kimi insana ne yapılsa yararı olmaz.Asi daldır o; ayrılır, balta işlemez ona!"

İşte böyle keyifli bir yolculuk Aylak Adam, sizi derin düşüncelere umarsızca savuran ..
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder