10 Kasım 2014 Pazartesi

Gündüz Vassaf / Cehenneme Övgü




Kendime gelir gelmez yeni bir kitap yorumu da hemen arkasından geliyor #CehennemeÖvgü ;totaliterizmin aslında gündelik hayatta kendi kendimize dayattıklarımızla var olduğunu, çok çarpıcı sorgulamalara sürükleyerek yüzümüze çarpan bir kitap... Kitabın altını çizmekten ilerleyemedim, içinde barındırdığı benzetmelerin bu kadar güzel sorgulatmaya yöneltmesi muazzam... #GündüzVassaf aldığı psikoloji eğitiminin hakkını fazlasıyla veriyor... Hayatın içinde koşuştururken hiç düşünmediğimiz gerçeklerin olduğunu biraz düşünmek isteyenlere kesin önerimdir Ortaokul yıllarımdan beri kovalıyordu beni bu kitap okumam lazım diye diye peşimde dolanıyordu sürekli, geç oldu ama çok güzel oldu Kütüphanemden sürekli kaybolan 21 kere satın aldığım ama hala evde bulamadığım canım kitabım "Şeytanın Fısıldadıkları" kesinlikle Cehenneme Övgü'den etkilenerek yazılmış buna da emin oldum böylece... Gündüz Vassaf'la tanışmak pek keyifli idi sonuç olarak; Cennetin Dibine geçmeden önce farklı yolculuklarla Vassaf kalemine biraz ara veriyorum... Kitabın beni en çok etkileyen saptamalarından biri ile veda edeyim sizlere :

"Şunu satın almak, bunu başarmak,yeni bir deneyimden geçmek gibi hedeflerimiz var. Hedef ve amaçlarımız yüzünden hayatı yaşamak yerine tüketiyoruz. Hayatla yekvücut değiliz artık.Hayatlarını belirli sabit amaçlara indirgeyenler, hayatla yekvücut olmadan onun yüzeyine tutunma çabasındadırlar."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder