10 Kasım 2014 Pazartesi

Hermann Hesse / Narziss ve Goldmund




#HermannHesse ile çıktığım bir yolculuğun daha sonuna geldim #NarzissVeGoldmund 'ta "varlığın" anlamını arayan ama bunu iki ayrı uç noktada bulmaya çalışan 2 dostun hikayesine şahit oluyoruz... Ancak kitabımızın büyük bir kısmında Narziss'i düşünsel dünyasında bırakıp Goldmund'la minik hazlar ama genel felaketler ile dolu bir serüvene çıkıyoruz... Ne de olsa yaşamak için hep cenneti seçsekte insanoğlu olarak izlemek için hep cehennemi seçiyoruz Yazarımızda bunun farkına varıp Goldmund'u açlıkla, veba ile, yalnızlık ve ölümle sınıyor... Narziss kendini kitaplarıyla düşünsel olarak geliştirirken; Goldmund hayatın en haz dolu anlarını ve en acı anlarını bizzat yaşayarak deneyimliyor ve sonunda gerçek bir sanatçı oluyor... İşte tüm bu deneyimlerden sonra kahramanlarınızın tekrar karşılaştıkları zaman sanat üzerine, tanrı üzerine, yaşam üzerine yaptıkları sohbetler bu kitabı güzel kılıyor... Hesse garantili yazarlardan benim için hiç bir hayalkırıklığı yaşatmıyor zaten... Özellikle sanat felsefesine ilginiz varsa mutlaka okuyunuz efendim...

1 yorum:

  1. Yazarın çok farklı bir dili var. Olay örgüsü karakterler, kitapta geçen felsefe her şeye bayılmıştım. Kitaptan ben de yazımda bahsetmiştim beklerim.

    YanıtlaSil